Tuesday 30 October 2007

INNOCENT UNTIL PROVEN GUILTY...

"Suck!!"

"No!!"

"Suck!!"

"No!!"


"SPEOS..SPEOS.."

"Arrrgghh..fuck you guys!!"

Bunyi seorang sahabat yang marah kerana dikritik dan dinasihati. Mahu menghasilkan produk yang 'dikatakan' bakal menggemparkan dunia fotografi Malaysia. Tidak perlulah diberitahu apakah produk tersebut dan tidak perlulah disebut namanya disini, tetapi apa yang menarik perhatian saya ialah kedegilan dan kelantangan suaranya menegakkan prinsip dan keyakinan bahawa produknya bakal dihasilkan tanpa memikirkan ia terjual atau sebaliknya.

Walaupun kami (saya dan sepupu saya, blogger Mushroomali) telah bertungkus-lumus cuba melakukan hampir apa sahaja untuk menyelamatkan punggung nya dari dikejar ceti-ceti hutang tetapi beliau masih kekal berdiri di belakang keputusannya. Berlainan dengan pendapat kami, yang produk tersebut sangat..sangat..sangat sukar untuk terjual kerana beberapa faktor yang saya rasa tidak perlulah saya jelaskan di sini kerana takut menyinggung perasaan sahabat kami ini tadi.

Soalan paling tepat yang saya rasa semua yang tahu mengenai perkara ini patut tanya ialah :-
  1. "Mengapa kau masih berkeras dengan keputusan bodoh itu, walaupun ia bakal memakan diri sendiri, hingga sanggup menggadaikan nilai persefahaman antara kawan-kawan?"
  2. "Mengapa masih sanggup berdepan bahaya walaupun telah diberi amaran?"
  3. "Apa yang membuatkan kau rasa marah setiap kali perkara ini dibangkitkan dalam perbualan kita?"
  4. "Apakah kau marah kerana dikritik atau kerana kehendak kau tidak dituruti?"

Biar bumi terbalik, langit runtuh, kucing mula bertanduk, matahari terbit dari barat sekalipun, beliau tetap dengan keputusannya.

Well, saya dan sepupu saya juga adalah orang yang degil. Ia akan tetap dipersoalkan, my friend. Walaupun kau bakal membenci kami. Kerana yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah.

INNOCENT UNTIL PROVEN GUILTY...

No comments: